Plášť s prírubou je pevne spojený s hnanou časťou stroja. Spolu s vonkajšími lamelami tvorí hnanú časť spojky. Hnaciu časť tvorí magnetové teleso, do ktorého ozubenia zapadajú vnútorné lamely.
Vnútorné lamely sú kryté vrstvou trecieho materiálu podľa druhu prevádzky (suchá, mazaná), ktorý predlžuje ich životnosť a zvyšuje trenie. Vonkajšie lamely svojimi výstupkami unášajú plášť spojky.
Kotvová doska je spojená s magnetovým telesom unášacími kolíkmi. Ak je do budiacej cievky zavedený jednosmerný prúd, kotvová doska je pritiahnutá k magnetovému telesu. Ak je spojka vypnutá, doska je odtlačená odtlačovacími kolíkmi na prírubu dištančného púzdra.
Nastavovacia matica je naskrutkovaná na kotvovú dosku, takže pri zapnutí spojky zovrie zväzok lamiel. Otáčaním matice je možné regulovať šírku vzduchovej medzery medzi magnetovým telesom a kotvovou doskou. Šírka vzduchovej medzery ovplyvňuje veľkosť prenášaného krútiaceho momentu. Na jej presné nastavenie slúži sada mierok, ktoré sa zasúvajú do vybrania matice.
Zberacie krúžky slúžia na privedenie budiaceho prúdu k cievke (pre mazané prostredie sa používajú bronzové a pre suché prostredie sú určené medeno-grafitové krúžky). Dištančné púzdro vymedzuje krajnú polohu kotvy. Budiaca cievka je zaliata v magnetovom telese, obidva vývody sú pripojené na zberacie krúžky.
Komentáre
Pridať reakciu na komentár: